söndag 28 juni 2009

Hang in there!

Hemma igen efter en underbar vecka på Mallorca!
Här kommer mitt femte Dt-kort med Edwin och den
söta lilla ödlan. Texten Hang in there passar på
det här kortet tycker jag. Gillar texter som är
lite dubbeltydiga, som den här. Hang in there kan
också betyda: Ge inte upp. Såna uppmuntrande ord
kan man behöva lite då och då ;o).



Jag har målat med distresser på 300 grams akvarell-
papper. Ödlan har fått lite Opalite på sig för en
vacker skimrande effekt. Allt material från Magnolia.



Jag har provat att måla kinderna med distresser
istället för att använda torrchalk, som jag brukar.
Tyckte det blev ok, men sen gjorde jag misstaget att
måla dit vita prickar¨...det var inte min grej och
Edwin ser nästan sjuk ut istället... ;o)...Pricksjuka?
Så nu fick texten ytterligare en innebörd...fniss...

Tack för din kommentar och Välkommen åter!
//Lillemor

2 kommentarer:

  1. Så nydelig kort, herlige farger!! Kanonlekker fargelegging!!
    Ha en fin kveld!
    Klem, Bente

    SvaraRadera
  2. Underbart kort du gjort!
    Uppläget är super och du har färglagt så fint.

    Ha det bra!
    Stor kram från Hanna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar!
Thanks for your comment!